Novinky

ENVIRONMENTÁLNE POVEDOMIE, ÚSPORA ENERGIE A ZNIŽOVANIE NAŠEJ UHLÍKOVEJ STOPY SÚ NAJDÔLEŽITEJŠIE

V prvom štvrťroku 2022 dosiahla plocha, ktorú ponúka moderný kancelársky trh v Budapešti, celkovo 4 milióny metrov štvorcových. To bolo dôvodom, prečo Portfolio.hu diskutovalo na túto tému s odborníkmi na facility management a uverejnilo článok s názvom „Teraz je v stávke náš život! – Ďalších 10 rokov je na trhu nehnuteľností nepredvídateľných“.

Portfólio čakalo takmer rok na moment, kedy a s kým projektom budú môcť oznámiť, že „Máme to! Prekročili sme 4 milióny“.

Na tento deň sa samozrejme tešili aj konzultanti, ktorí uzatváraním zmlúv, ako aj lízingovými a kúpnymi transakciami zabezpečovali neustály rozvoj domáceho kancelárskeho trhu.

Skúsenosti profesionálov v oblasti f acility managementu  

Kto by mohol byť viac zorientovaný v domácom kancelárskom trhu ako odborníci, ktorí vidia budovanie kancelárskych budov a poznajú každý ich kút, čím prispievajú k tomu, že kancelárske komplexy sú funkčné a užitočné a obývateľné ?

„V profesii FM bolo jednou z najdôležitejších udalostí uplynulého desaťročia v Maďarsku založenie Národnej asociácie poskytovateľov služieb facility managementu a prevádzkovateľov budov (LEO) – odpovedal László Vágó, generálny riaditeľ NEO Property Services Zrt. na otázku portfolio.hu a dodal: LEO založilo v roku 2013 13 spoločností s rozsiahlymi skúsenosťami a významným podielom na trhu FM. Dnes má 19 stálych a 21 podporných členov. LEO zohráva kľúčovú úlohu pri podpore popularity a uznania profesie FM. Teraz čoraz viac „civilov“ vie, že skratka „FM“ na strane služobných áut znamená Facility Management. Sme hrdí, že sme jednou z 13 zakladajúcich spoločností a aktívne sa podieľame na aktivitách LEO.“

CSABA SZIJ, zástupca ceo of B+N REFERENCIA ZRT.

„Vznik inovácií a technologického pokroku bol jedným z dominantných trendov facility managementu v posledných rokoch. Dnes je výskum a vývoj nevyhnutnou súčasťou každodenných operácií. Vzďaľujeme sa od zaužívanej rutiny, keď sme robili len upratovanie a starali sa o čistotu kancelárií. Ako lídri na trhu sme v popredí inovácií tohto odvetvia. Jednou z technologických noviniek našej R&D jednotky s 20 zamestnancami je náš autonómny čistiaci robot ROBIN, ktorý slúži na udržiavanie čistoty väčších plôch, chodieb a hál v administratívnych budovách. Zariadenie vypočíta trasu, po ktorej sa má ísť v oblasti, ktorá sa má čistiť, podľa vopred naprogramovanej mapy čistenia. Nenahrádza plne ručné čistenie, ale naši kolegovia, ktorí používajú ROBIN sa môžu viac sústrediť na úlohy, ktoré nie je možné zautomatizovať. Dôležitým prínosom tohto vývojového projektu je, že teraz s pomocou tohto zariadenia možno sledovať čistenie. To znamená, že budete vždy vedieť Kedy, Čo a Ako ohľadom čistiaceho výkonu vášho robota.  Ďalším „vynálezom“ nedávnej minulosti v tomto odvetví je zber a spracovanie údajov. Toto posúva naše klasické portfólio služieb na inú úroveň. Pre nás je veľkou konkurenčnou výhodou, že môžeme predpovedať trendy získavaním a analýzou údajov. Čo možno očakávať od životnosti a správneho fungovania daného spotrebiča? Na čo si treba dať pozor v súvislosti s rôznymi integrovanými technológiami?

Trh s kanceláriami prešiel za posledných 10 rokov tiež silnou digitalizáciou. „E-cleaning“ je aplikácia pre smartfóny, ktorá posúva služby na vyššiu úroveň a podporuje zabezpečenie kvality. S jeho pomocou môžete sledovať kvalitu čistenia. Vychádza z nasledujúceho konceptu: náš kolega jednoducho vidí, aké úlohy je potrebné v daný deň vykonať v každej miestnosti. V niektorých miestnostiach ide o kompletné upratovanie, v iných stačí vyprázdniť len odpadkové koše. Zákazník si môže kedykoľvek skontrolovať, či bola požadovaná služba poskytnutá alebo nie. Tento monitorovací a podporný systém sa už používa v niektorých kancelárskych budovách a v blízkej budúcnosti ho spustíme s ďalšími našimi zmluvnými partnermi“ – povedal Csaba Szij, zástupca generálneho riaditeľa B+N Referencia Zrt. do portfólia.hu.

Nový trend v kancelárskom prostredí: skúsenosti

Odborník B+N Referencia Zrt. povedal Portfoliu, že „je novým trendom v kancelárskom prostredí, že spoločnosti zaoberajúce sa správou budov začali venovať pozornosť ‚skúsenostiam‘. Nájomníkom sa teraz ponúka množstvo nových služieb, od hodín jogy a masáží až po krajčírstvo a kaviarenské služby. Ďalším krokom týmto smerom je vstup predstaviteľov generácie Y na trh práce. Ich postoj je v mnohých ohľadoch odlišný od postoja starších generácií. Okrem spomínaných komfortných služieb je pre nich dôležité aj ekologické vedomie, šetrenie energiou a znižovanie našej uhlíkovej stopy. Znamená to pre nás nový druh výzvy,“ povedal Csaba Szij.

Zdroj; celý článok je dostupný na: portfolio.hu